чому аполлінер відмовився від пунктуації

чому аполлінер відмовився від пунктуації


На час видання “Алкоголів” Аполлінер відмовився від пунктуації, оскільки вбачав у ній своєрідне насильництво. У листі до рецензента “Алкоголів” А.Мартіно поет зазначав, що розділові знаки з віршів усунув тому, що вони здаються йому “зайвими і справді є такими; ритм і пауза вірша — оце і є справжня пунктуація, іншої не треба”. Ці “каліграми” — ще один формальний винахід Аполлінера, що пояснюється його зацікавленням змінами в тодішньому образотворчому мистецтві й чутливістю до візуального вигляду друкованого тексту. Вірші-“каліграми” написано у формі малюнків, де рядки розташовані таким чином, що нагадують обриси предметів, які описуються у цих творах.


Гійо́м Аполліне́р (фр. Guillaume Apollinaire, справжнє ім'я — Вільгельм-Альберт-Володимир-Аполлінарій Кострови́цький (фр. Wilhelm Albert Włodzimierz Apolinary Kostrowicki); 26 серпня 1880, Рим, Італія — 9 листопада 1918, Париж, Франція) — французький поет, художник, критик. Один з основоположників літературного авангарду, що визначив напрямки розвитку французької та світової поезії у ХХ столітті. За українськими мотивами написав поетичний твір «Відповідь запорізьких козаків турецькому султанові».


Ґійом Аполлінер. Вірші - Шедеври європейської лірики першої половини XX ст. - Зарубіжна література - Рівень стандарту - 11 клас - Ковбасенко Ю. І. - НУШ - Нова українська школа - Підручник - 2019. 5. Чому Аполлінер відмовився у своїх віршах від пунктуації? Чим він це пояснював? А як ви ставитеся до такої новації?


Творчість Аполлінера вплинула на новітню французьку поезію аж до останніх її представників - надреалістів, що не тільки саму назву своєї школи, але і принцип надреалістичної імпровізації запозичили в Аполлінера. Новації поета підхопили дадаїсти, сюрреалісти, вони простежуються у творчості Арагона, Елюара, Перса, Каду. При створенні поезії автор відмовився від пунктуації, створивши своєрідний вільний вірш (проте не верлібр) і дозволивши читачу самостійно визначати паузи і ритміку. Використавши класичний сюжет для написання вірша, автор створив свою «надреальну реальність». У поезії Аполлінера образи реального життя синтезуються з відчуттями, душевними пориваннями, що створює сюрреалістичну картину світу.


ҐІЙОМ АПОЛЛІНЕР (1880-1918) - французький поет, прозаїк, драматург, автор статей про літературу та мистецтво. Естетичні шукання Аполлінера увиразнювали притаманний авангардизму пафос докорінного оновлення світу та мистецтва. Сучасники, що близько знали Ґійома Аполлінера, залишили досить суперечливі спогади про нього. Із сукупності їхніх вражень постає неординарна особистість, у якій сполучалися розмах почуттів і вразливість, дотепний розум і меланхолійність, товариськість і глибока самотність, щиросердність, навіть деяка наївність у спілкуванні та схильність до витівок і розіграшів.


Гийом Аполлинер считается одним из самых важных литературных деятелей начала ХХ века. Его короткая, но яркая литературная карьера повлияла на развитие таких направлений в искусстве как футуризм, кубизм, дадаизм и сюрреализм. Богемный художник, блестящий рассказчик, гурман, военный — Гийом Аполлинер стал моделью авангардного поведения.. Презентація на урок Зарубіжна література скачати.


На час видання збірки Аполлінер зовсім відмовився від пунктуації як засобу регулювання ритму вірша. Поет вважав, що читач має сам відчути ритм, емоційну виразність вірша й створити його синтаксичний та інтонаційний малюнок. Спочатку Аполлінер хотів назвати збірку «Вода життя». Але зміна назви на «Алкоголі» робила поета немовби спадкоємцем теми сп'яніння, розвинутої Ш. Бодлером і А. Рембо. У контексті поезії Аполлінера алкоголь поєднується з вогнем і прометеївським началом («І життя наче спирт полум'яний ти п'єш»).


Новаторство Аполлінера розглядали лише на формальному рівні, маючи на увазі відмову від пунктуації, створення віршів - каліграм, наповнення фольклорних жанрів сучасним змістом тощо. Але суть його поетичної реформи значно глибша. Він запропонував новий підхід до розуміння поезії, вважаючи її засобом "пізнання життя".


За цими ознаками можна одразу впізнати будь-яку поезію Аполлінера, яку неможливо сплутати з твором будь-якого іншого поета. У чому ж виявлялися мотиви життєрадісності і творчі відкриття провідного французького авангардиста? Перш за все, у живому слові з вільними інтонаціями та мотивами, асоціативній образності і неповторності. Наприклад, у своїй поемі «Зона» Аполлінер відображає плин життя сучасного міста, яке сміється і пульсує, яке розтікається калюжами площ і потоками вулиць, яке містить у собі десятки тисяч людських життів: «Я бачив сьогодні вранці гарну вулицю забув як зветься. Нова і чис.


Аполлінер відмовився від розділових знаків, вважав, що "справжня пунктуація — ритм і паузи вірша", створив неперевершені каліграми (вірші у вигляді малюнка). Його поетичні збірки: "Звіролов, або Почет Орфея" (1911), "Алкоголі. Вірші 1899—1913 рр." (1913), "Каліграми. Вірші миру та вірші війни" (1918) користуються популярністю і до нашого часу. Перший твір Аполлінера, що був перекладений українською мовою і став відомий широкому загалу українських читачів, — "Відповідь запорожців турецькому султану". Це одна з талановитих спроб осмислення в європейській літературі легендарних сторінок української історії: запорізькі козаки були для поета символом вірності та відданості рідній землі, незламності духу.


До часу видання “Алкоголів” Аполлінер відмовився також і від пунктуації: він вбачав у ній спосіб насильницького регулювання ритму вірша. У листі до рецензента “Алкоголів” А.Мартіно поет зазначав, що розділові знаки з віршів усунув тому, що вони здаються йому “зайвими і справді є такими; ритм і пауза вірша – оце і є справжня пунктуація, іншої не треба”. Одним з найбільш відомих творів збірки “Алкоголі” є також вірш під назвою “Міст Мірабо”, який приніс Аполлінеру верленівську славу любовного лірика.


В поезії «Міст Мірабо», як ми бачимо, Аполлінер зовсім відмовився від пунктуації як засобу регулювання ритму вірша. На нашу думку, поет вважав, що читач має сам відчути ритм, емоційну виразність вірша й створити його синтаксичний та інтонаційний малюнок. 2 група. 3 група. 4 група. 5 група. Вчитель: Зі сказаного можна зробити висновок, що не можна двічі увійти в одну ріку, не можна зупинитися і подивится на воду відсторонено.


Життя і творчість. Поезія. План 1. Життєвий і творчий шлях Гійома Аполлінера. 2. Пабло Пікассо у житті поета. 3. Символічна збірка «Алкоголі». Шедевр лірики вірш «Міст Мірабо» 4. Остання збірка «Каліграми. Вірші миру і війни». 5. Особливості лірики Аполлінера. Чи впливають вони на концепцію вірша o Знайдіть у вірші антитези, символи тощо і поясніть їхнє значення та роль у творі. o До якої лірики – інтимної чи філософської – ближче вірш «Міст Мірабо»? o Чому Аполлінер відмовився у своїх віршах від пунктуації? Чим він це пояснював? А як ви ставитеся до такої новації? o Знайдіть в Інтернеті та послухайте, як Ґійом Аполлінер читає вірш «Міст Мірабо». Чи суголосні українські переклади його звучанню?


ГІЙОМ АПОЛЛІНЕР (1880—1918). У березні 1902 року на сторінках французьких газет уперше з’явилось ім’я Гійома Аполлінера. Саме так, переробивши на французький кшталт перше й останнє із своїх імен, підписався під оповіданням «Ерееіарх» Вільгельм-Альберт-Володимир-Олександр-Аполлінарій Костровицький. Позашлюбний син російської підданої Ангеліки Костровицької та італійського офіцера Франческо д’Аспермона, він народився в Римі 26 серпня 1880 року.


Життя і творчість. Поезія. План 1. Життєвий і творчий шлях Гійома Аполлінера. 2. Пабло Пікассо у житті поета. 3. Символічна збірка «Алкоголі». Шедевр лірики вірш «Міст Мірабо» 4. Остання збірка «Каліграми. Вірші миру і війни». 5. Особливості лірики Аполлінера. Чи впливають вони на концепцію вірша o Знайдіть у вірші антитези, символи тощо і поясніть їхнє значення та роль у творі. o До якої лірики – інтимної чи філософської – ближче вірш «Міст Мірабо»? o Чому Аполлінер відмовився у своїх віршах від пунктуації? Чим він це пояснював? А як ви ставитеся до такої новації? o Знайдіть в Інтернеті та послухайте, як Ґійом Аполлінер читає вірш «Міст Мірабо». Чи суголосні українські переклади його звучанню?


11 клас. Завантажити. Тема. Гійом Аполлінер як чільна постать європейського авангарду. Сутність його поетичної реформи. Збірка «Алкоголі. Вірші 1898 -1913 рр.». Мета: простежити шлях творчого становлення поета-авангардиста Г. Аполлінера, окреслити етапи його поетичної реформи, його зв'язок з кубізмом; розвивати уміння систематизувати новий матеріал, висловлювати власні думки; сприяти виховуванню інтересу до мистецтва. Обладнання: портрети Г. Аполлінера, П. Пікассо, репродукції картин Пікассо, тексти віршів, компьютер, диск CD RW з презентацією №4). Тип уроку: урок вивчення нового матеріал.


На час видання збірки Аполлінер зовсім відмовився від пунктуації як засобу регулювання ритму вірша. Поет вважав, що читач має сам відчути ритм, емоційну виразність вірша й створити його синтаксичний та інтонаційний малюнок. Спочатку Аполлінер хотів назвати збірку «Вода життя». Але зміна назви на «Алкоголі» робила поета немовби спадкоємцем теми сп'яніння, розвинутої Ш. Бодлером і А. Рембо. У контексті поезії Аполлінера алкоголь поєднується з вогнем і прометеївським началом («І життя наче спирт полум'яний ти п'єш»). Найвизначнішими у збірці є вірші «Зона», «Міст Мірабо», «Кортеж.


Від часу публікації «Аткоголів» Аполлінер відмовився від розділових знаків. На початку XX ст. це збурило громадську думку: лунали закиди щодо бажання «вразити аби вразити», що це, мовляв, примха, яка лише заважає читачеві. Поет пояснював, що вчинив так після тривалих роздумів, оскільки «сам ритм і розбивання віршів паузами і є справжньою пунктуацією, а в усьому іншому немає жодної потреби». Нововведення Аполлінера припало до душі поетам і прижилося не лише у Франції, а й поза її межами. Тож навіть у пунктуації (точніше — у її відсутності) поет-новатор шукав «модерних» шляхів. 5. Чому Аполлінер відмовився у своїх віршах від пунктуації? Чим він це пояснював? А як ви ставитеся до такої новації?


На час видання збірки Аполлінер зовсім відмовився від пунктуації як засобу регулювання ритму вірша. Поет вважав, що читач має сам відчути ритм, емоційну виразність вірша й створити його синтаксичний та інтонаційний малюнок.руга велика поетична збірка, видана Аполлінером за життя, дістала назву «Каліграми. Вірші миру і війни (1913—1916)» і вийшла друком 1918 року. Збірка присвячена пам'яті друга-поета, літератора Рене Даліза, вбитого на фронті 1917 року.«Каліграми» складаються з шести розділів і містять 84 поезії. Розділивши книгу на шість частин за хронологічним принципом, Аполлінер ніби .

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

гдз па беларускай літаратуры 5 класс цітова

голицына конспекты комплексно-тематических занятий 2-я мл группа интегрированный подход (фгос)

алла карпович русский язык 4 класс тренажёр классический