формування культури міжособистісного спілкування у старшокласників
формування культури міжособистісного спілкування у старшокласників
Тема работы: Виховання культури спілкування у старшокласників по предмету Психология. Размер: 66.72 КБ. Содержит 69609 знаков, 4 таблицы и 0 изображений.ЗМІСТ .Вступ Розділ 1. Теоретичний аналіз проблеми спілкування в юнацтві 1.1 Спілкування як категорія в психології 1.2 Роль спілкування в розвитку особистості.
Формування культури міжособистісного спілкування старшокласників у їх підготовці до сімейного життя. Сутність поняття "культура міжособистісного спілкування старшокласників", критерії та показники її сформованості. Перевірка педагогічних умов формування культури міжособистісного спілкування учнів старших класів у їх підготовці до сімейного життя. Рубрика. Педагогика. АВТОРЕФЕРАТ. дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук. Формування культури міжособистісного спілкування старшокласників у їх підготовці до сімейного життя. Київ - 2004. Загальна характеристика роботи.
Система спілкування і взаємин у старшокласників. У взаєминах з батьками зберігається прагнення старшокласників до рівності й автономії, що проявляється на таких рівнях: o поведінковому - прийняття самостійних рішень щодо особисто важливих питань (вибір друзів, проведення дозвілля, підбір. одягу); o емоційна - наявність власних уподобань, незалежних від батьків; o моральна і ціннісна - наявність власних поглядів та оцінок (І. С. Кон). Емоційна автономія супроводжується значними труднощами у спілкуванні, якщо батьки несерйозно сприймають нові переживання і бажання своїх дітей: часто глузують або.
РОЗДІЛ 2ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ МІЖОСОБИСТІСНОГО СПІЛКУВАННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ У ПІДГОТОВЦІ ДО СІМЕЙНОГО ЖИТТЯ2.1. Обгрунтування змісту формування культури міжособистісного спілкування старшокласників у їх підготовці до сімейного життя.
Характеристики спілкування та міжособистісної взаємодії старшокласників із дорослими та одноліткам. ⇐ ПредыдущаяСтр 11 из 17Следующая ⇒. У ранній юності продовжується окремий, відносно незалежний розвиток взаємовідносин з однолітками й дорослими. Контакти з однолітками поділяються на товариські й дружні, а відносини з дорослими – на особисті й ділові. Стиль спілкування старшокласників наближується до стилю спілкування дорослих. Їх основою є взаємна увага й рівноправність. Старшокласники прагнуть звільнитися від контролю й опікування з боку батьків і вчителів, а також від встановлених ними норм.
Культура міжособистісного спілкування. Спілкування, ефективність якого визначається розвиненістю комунікативної культури його учасників, - провідний вид взаємодії людей між собою і один з компонентів здорового способу життя. Культура міжособистісного спілкування включає систему знань, норм, цінностей і зразків поведінки, прийнятих у суспільстві, де живе індивід, які органічно і невимушено реалізуються ним у діловому й емоційному спілкуванні. Це важлива умова задоволеності його відносин з навколишнім життям в цілому, одна із запорук психічного, фізичного, емоційного, соціального та інтелектуаль.
Культура спілкування – частина культури поведінки людини у суспільстві. Культура людського спілкування – це частка загальної моральної культури особистості. Відсутність культури спілкування – свідчення бездуховності людини. Ще мудрий Езоп довів, що наше слово – це і найкраще, що є в розпорядженні людини і найгірше, чим вона володіє. Відбувається становлення України як самостійної держави, інтенсивно розвиваються міжнародні та міжособистісні зв’язки з різними країнами світу. У державних документах, в яких іде мова про організацію навчально-виховного процесу сучасних загальноосвітніх закладів наголошується на важливості морального виховання.
Стаття присвячена висвітленню сутності формування культури спілкування дітей дошкільного віку засобами сюжетно-рольової гри. Проаналізовано виховну цінність сюжетно-рольової гри для комунікативного розвитку особистості дитини. Практичне значення дослідження полягає у застосуванні отриманих експериментальних результатів для розширення і збагачення культури спілкування дошкільників.. Стаття на урок Дошкілля скачати.
• Культура поведінки, культура мовлення і культура спілкування в житті найчастіше виступають в єдності. • Самі знання не забезпечать культуру спілкування, якщо вони не будуть використовуватися. Для того, щоб спілкування було успішним, треба мати необхідні вміння. А виховання - це сформована свідомість і культура спілкування, поведінки, вчинку. У процесі формування особистості особливе значення вихованню етичної культури між учнями. В культурі поведінки органічно злиті культура спілкування, культура зовнішності, побутова культура, велике місце посідає культура мови. Слід підкреслити, що конфлікти стали однією з найскладніших проблем життєдіяльності сучасної школи.
Виховання культури спілкування у старшокласників. Агеев В.С. Межгрупповое взаимодействие: социально-психологические проблемы. - М., 2000. Посилена увага до питань міжособистісного спілкування людей і до культури поведінки об'єктивно зумовлена впливом їх на стиль спілкування між людьми, на моральний мікроклімат у колективах, а через них - на моральну атмосферу суспільства. Спілкування, діяльність, пізнання, будучи змістом людської життєдіяльності, перебувають у нерозривній єдності, являють собою форми соціальної активності людини.
Культура міжнаціонального спілкування (відносин). Питання про формування культури міжнаціональних відносин стає одним з найгостріших не лише на всьому пострадянському просторі, але і в цілому в світі. Національна і расова терпимість і повагу до інших народів при розвиненому патріотаческом почутті до власної країни, свого народу, культурі - протиотрута фашизму, національним розбратів і воєн. Культура міжнаціонального спілкування (відносин) - сукупність спеціальних знань і умінь, а також адекватних їм вчинків і дій, що виявляються в міжособистісних контактах і взаємодії представників різних етнічних спільнот і дозволяють швидко і безболісно досягати взаєморозуміння і злагоди в спільних інтересах.
Спілкування має велике значення в формуванні психіки людини, її розвитку та становлення розумної, культурної поведінки. Аналіз останніх досліджень та публікацій. Актуальними проблемами дослідження міжособистісної комунікації займаються Ф.С Бацевич, О.А. Леонтович, С.Г. Термінасова, Г.В. Єлізарова, Г.В. Колшанский, В.А. Маслова, Ю.Ю. Кім, М. Лім, Дж. Коатс, А. Бекон, та ін. Процес міжособистісного спілкування багато в чому залежить від того, як люди сприймають одне одного. В результаті дослідження Т. Лірі виділив8 якостей особистості, які характеризують поведінку у міжособистісних стосунках
Людина — продукт соціалізації і насамперед людина стає людиною завдяки спілкуванню. Людство знає чимало прикладів, коли дитина, потрапляючи в ранньому віці в середовище тварин, виживала, але не ставала людиною в повному розумінні цього слова. Причина — відсутність можливості наслідувати і, особливо, спілкуватися з людьми. Отже, спілкування має величезне значення як для становлення людини, так і …
Виховання культури спілкування у старшокласників. курсовая работа. 1.3 Культура спілкування як основа взаємодії між людьми. Феномен культури спілкування знаходиться у центрі численних наукових досліджень. Фундаментальне значення для його осмислення мають праці, в яких вивчаються явища культури. Неодностайність існуючих поглядів та наявність різноманітних підходів не дозволяє виокремити єдине, «універсальне» пояснення сутності феномену, у звязку з чим залишаються відкритими багаточисельні питання, що вимагають теоретичних розробок і практичної реалізації.
Етика і культура спілкування фахівців. фармацевтичної галузі . 104 1. Етика спілкування як прояв культури почуттів . Зміст спілкування – інформація, яка в міжособистісних контактах передається від однієї людини до іншої. Це можуть бу-ти відомості про внутрішній (емоційний) стан співрозмовника, про середовище, наукові та побутові знання, навички та уміння, про саму людину (її зовнішній вигляд, особливості характеру, манера поведінки тощо). Невдале вихо-вання може сприяти формуванню у флегматика таких негатив-них рис, як млявість, слабкість емоцій, схильність до виконання лише звичних дій. Недоліком флегматика є його інертність, ма-лорухомість.
2.3 Формування міжособистісної культури спілкування підлітків за допомогою тренінгу. Висновки. Список використаної літератури. На основі аналізу теоретичних джерел було встановлено особливості спілкування сучасних підлітків-старшокласників, до яких ми віднесли: зміну певних психологічних новоутворень, здатність до самопізнання, самоспостереження, самоаналізу; перебудову психічних процесів старшокласників під впливом соціального досвіду; ступінь самостійності й соціальної активності; гостру потребу в спілкуванні, зокрема з дорослими – на психологічно рівних засадах; встановлення інтимно-особистісних стосунків між однолітками; суперечливість між вчинками і бажаннями тощо.
Міжособистісне спілкування – взаємодія між декількома людьми, здійснювана за допомогою засобів вербального і невербального впливу, в результаті якої виникає психологічний контакт і певні відносини між учасниками спілкування. Взаємодія між людьми може називатися міжособистісною за умови задоволення таких критеріїв: у спілкуванні бере участь невелика кількість людей (найчастіше – група з 2 – 3 осіб); це безпосередня взаємодія: учасники знаходяться у просторовій близькості; особистісно-орієнтований характер спілкування, кожен учасник спілкування враховує емоційний стан, особистісні характеристики.
Посилена увага до питань міжособистісного спілкування людей і до культури поведінки об'єктивно зумовлена впливом їх на стиль спілкування між людьми, на моральний мікроклімат у колективах, а через них - на моральну атмосферу суспільства. Спілкування, діяльність, пізнання, будучи змістом людської життєдіяльності, перебувають у нерозривній єдності, являють собою форми соціальної активності людини. Виховання культури мови органічно входить у формування культури спілкування. Особливу увагу під час організації практики спілкування слід приділяти розвитку в учнів уміння вільно володіти усною мовою.
Актуальність теми Для кожної епохи розвитку людства характерна певна культура спілкування, що відповідає загальнолюдським цінностям Саме тепер важливо закласти у нашому суспільстві засади повноцінної культури спілкування, яка сприяла б духовно творчому потенціалу українського народу, адже її характер помітно впливає на стан економічного, політичного та соціального розвитку країни, духовність громадян і їхню національну свідомість.
Коментарі
Дописати коментар