інформаційні технології у процесі викладання та вивчення іноземної мови у вищій школі
інформаційні технології у процесі викладання та вивчення іноземної мови у вищій школі
Інформаційні технології у викладанні іноземних мов. Використання мультимедійних технологій та Інтернет-ресурсів у вивченні іноземних мов сьогодні набувають особливого значення. Українські та європейські лінгвісти, методисти та педагоги активно працюють над можливістю вивчення та викладання одночасно кількох іноземних мов. Вищі навчальні заклади України не можуть залишитись осторонь прискореного, випереджувального, інноваційного розвитку освіти і науки в світі та вимагають забезпечення умов для формування високого рівня іншомовної компетентності випускників.
Стаття розглядає основні характеристики інформаційних технологій, розкриває сутність поняття інформаційні технології, їх функції та напрями застосування. У поданій роботі зазначаються можливі проблеми використання комп'ютерних технологій у процесі навчання та шляхи їх вирішення. Автори привертають увагу до необхідності впровадження інформаційних технологій в процес вивчення іноземної мови.
Сучасні вчителі/-ки іноземних мов мають не використовувати граматико-перекладний метод, однією з переваг якого науковці виділяють можливість використання малокваліфікованими викладачами, а синтезувати різні методи, шукати нові можливості підвищити ефективність навчання кожної дитини. Саме тому це так важливо – підтримувати рівень викладання іноземних мов у навчальних закладах на належному рівні. Колись вчені вважали, що процес вивчення другої мови повністю збігається із засвоєнням першої (так виникли прямі методи) – проте це не так. Сьогодні вчені не можуть сказати точно, як засвоюється перша чи друга мови, – знають тільки, що ці процеси різняться.
Нові інформаційні технології при викладанні іноземних мов Ця стаття є відповіддю на велику кількість запитань, що виникали під час різноманітних семінарів та тренінгів щодо комп’ютерних технологій та використання інтерактивної дошки на уроках іноземної мови. Останнім часом все частіше постає питання про застосування нових інформаційних технологій в школі. Це не тільки нові технічні засоби, але й… . Нові інформаційні технології при викладанні іноземних мов. Ця стаття є відповіддю на велику кількість запитань, що виникали під час різноманітних семінарів та тренінгів щодо комп’ютерних технологій та використання інтерактивної дошки на уроках іноземної мови.
Застосування інформаційних технологій у вивченні іноземних мов. Всесвітній бум у використанні комп’ютерів почався буквально 3-4 роки тому і був викликаний поширенням і зростаючою популярністю мереж Інтернет. Сьогодні до мережі підключено більш ніж 70 мільйонів комп’ютері, тільки у Великобританії кожний день ця цифра збільшується на 10900! . Комп’ютерізація у викладанні іноземних мов активно почалася лише кілька років тому, після того як Інтернет став масовим і доступним для мільйонів користувачів. З мережі Інтернет можна завантажити на свій комп’ютер навчальні тексти, лекції з аудіо- і відео матеріалами. Використання комп’ютерів, особливо ресурсів Інтернет – вимога часу.
Основна мета вивчення іноземної мови у вищій економічній школі - формування комунікативної компетенції. Комунікативний підхід має на увазі навчання спілкуванню та формування готовності фахівця-економіста до професійної та міжкультурної взаємодії. 17. Місце перекладу у викладанні іноземних мов, особливості навчання перекладу. Іноземна мова – один з найуніверсальніших предметів, здатних збагачувати зміст навчання. Об'єднання іноземної мови з іншими предметами має на меті вирішувати проблеми, з якими не можна впоратися не лише в межах однієї дисципліни, а й цілого циклу, оскільки необхідно застосовувати знання різних наук.
Методика викладання іноземних мов постійно розвивається та перебуває у пошуку найефективніших способів навчання. Розвиток та модернізації освіти у вищих навчальних закладах потребує проведення широкого кола наукових дослі-джень і розробок, пов’язаних із впровадженням у навчальний процес новітніх технологій та сучасних підходів. Випускники ВНЗ повинні володіти іноземною мовою на достатньому для особистісного та професійного спілкування рівні, а для цього треба забезпечити ефективність навчання та покращити якість отрима-них знань, навичок та вмінь.
Використання інформаційних технологій у навчальному процесі впливає на характер навчально-пізнавальної діяльності студентів, активізує самостійну роботу студентів з різними електронними засобами навчального призначення. Найефективнішим є застосування інформаційних технологій для відпрацьовування навичок і умінь, необхідних для професійної підготовки.
Дрофа Тетяна Петрівна – студентка Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, спеціальність «Дошкільна освіта», кафедра іноземних мов і методик їх навчання Київського університету імені Бориса Грінченка. У статті розкрито різні погляди науковців на використання сучасних інформаційно-комунікативних технологій в освіті загалом та під час викладання іноземної мови зокрема. Здійснено аналіз досвіду зарубіжних країн щодо використання інформаційно-комунікативних технологій в.
Успіх навчання іноземної мови в значній мірі залежить від обраного підходу до навчання. Термін «підхід» означає загальну вихідну концептуальну позицію, яка є вирішальною у розгляді й визначенні інших підпорядкованих концептуальних положень, іншими словами «підхід» означає стратегію навчання. У сучасній методичній літературі виділяють такі підходи . Комунікативно-діяльнісний підхід передбачає органічне поєднання свідомих та підсвідомих компонентів у процесі навчання іноземної мови, тобто засвоєння правил оперування іншомовними моделями відбувається одночасно з оволодінням їх комунікативно-мовленнєвою функцією.
Об'єктом методики викладання іноземних мов є навчання, а її предметом - метод навчання. Між об'єктом і предметом існує двосторонній зв'язок. Однак у процесі вивчення іноземної мови домінує рідна мова, впливаючи на систему іноземної мови. У цьому випадку субординативний білінгвізм проявляється в переносі знань, навичок і вмінь з рідної мови на іноземну. У процесі навчання іноземної мови особливого значення набувають слухові та кінетичні види сприймання. Це пояснюється тим, що звукове мовлення є основним, а формування звукомоторних образів пов'язане зі слуховим і кінетичним сприйманням (Л.Ю. Куліш).
Крамаренко Т. В. Використання інформаційних технологій у процесі вивчення іноземної мови У статті розкриваються та аналізуються основні аспекти використання інформаційних технологій при вивченні іноземної мови, а також описуються перспективі їх подальшого застосування. Ключові слова: інтеграція інформаційних та комунікаційних технологій, дистанційне навчання, традиційні освітні технології, автентичне спілкування, міжкультурна комунікація.
«Інноваційні методи викладання іноземних мов у немовних вищих навчальних. закладах», 27 травня 2015 р. [Електронний ресурс]. - К.: НУХТ, 2015 р. – 85 с. Розглянуто сучасні проблеми викладання іноземних мов в немовних вищих навчальних закладах, застосуваня мультимедійних засобів та нових технологійй для підвищення мотивації студентів при вивченні іноземної мови та підвищення ефективності навчання. Результати досліджень та обговорень можуть бути використані в навчальному процесі та в подальших наукових дослідженнях. Секція 2. Мультимедійні технології навчання в процесі вивчення іноземної мови, аудиторія В-303 Голова секції – О.М. Галинська.
Сучасні методи та технології викладання іноземних мов у вищій школі україни. Потреби нашої держави у висококваліфікованих спеціалістах, здатних до встановлення ділових контактів та ділового співробітництва з іноземними партнерами, спеціалістах, що володіють іноземною мовою на фаховому рівні, знаходять відображення в робочих навчальних програмах ВНЗ країни. Іноземна мова сьогодні є не просто частиною культури певної нації, але це і запорука успіху, майбутньої вдалої кар’єри студентів. Досягнення високого рівня володіння іноземною мовою не можливе без фундаментальної мовної підготовки в вищій шк.
Кашаба Н.А. (Харків) ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ У МОЛОДШИХ КЛАСАХ СЕРЕДНЬОЇ ШКОЛИ….. .….46. Казачінер О.С. (Харків) КОРИГУВАННЯ ПОРУШЕНЬ ПИСЬМА ПІД ЧАС НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ…..….47. Клименко О.І. (Харків) СУЧАСНИЙ УРОК ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ. Сучасна вища освіта переживає період змін, пов'язаних переважно з впровадженням інформаційних технологій у процес навчання.
Модернізація процесу викладання іноземної мови професійного спрямування. Пономарьова О.І., канд. пед. наук, Ковальова А.В. (Харків). Модернізація процесу викладання іноземних мов у вищій школі зумовила необхідність використання особистісно орієнтованого підходу до викладання. Специфіка модульної технології навчання іноземних мов, за якою студенти більш самостійно досягають конкретних цілей, дозволила їй зайняти вагоме місце в системі викладання іноземних мов у вищій школі і поєднати традиційні та інноваційні методи викладання. Саме формування комунікативної компетенції є першочерговою метою вивчення іноземної мови у вищому навчальному закладі.
Специфіка іноземної мови як навчального предмета полягає в тому, що спілкування є не тільки кінцевою метою навчання, а і засобом її досягнення. Саме вчитель робить усе можливе і неможливе для цього. Сучасному вчителю важливо знати новітні методи викладання іноземної мови, спеціальні навчальні техніки та прийоми, щоб оптимально підібрати той чи інший метод викладання відповідно до рівня знань, потреб та інтересів учнів. Методи навчання не є простими алгоритмізованими одиницями, їх раціональне та вмотивоване використання на заняттях з іноземної мови вимагає креативного підходу з боку вчителя. Якісна мовна підготовка учнів неможлива без використання сучасних інноваційних освітніх технологій.
Метою статті є проаналізувати сучасні підходи до викладання іноземної мови у вищій школі, виділити ті, які найбільше підходять до навчання іноземної мови професійного спрямування. Проблему навчання іноземної мови професійного спрямування студентів економічних спеціальностей досліджували Ю. Авсюкевич, О. Бігич, Ю.Дегтярьова, Т. Караєва, Т. Корж, З. Корнєва, О. Пенькова, В. Титова та ін. Учені наголошують на важливості впровадження новітніх навчальних технологій у процес навчання іноземних мов. Деякі науковці, вивчаючи цю проблему, використовували навчальні проекти та ігрові форми навчання (Н. Б.
Вивчення іноземної мови є пріоритетним напрямком у сучасному світі. Уроки іноземної мови у школи спрямовані на досягнення якісного рівня володіння іноземною мовою, тобто на формування комунікативної компетенції. Знання іноземної мови є не лише показником освіченості, а й необхідністю, яку диктує нам життя. Вимоги часу до методик викладання іноземної мови націлюють вчителя до нестандартного підходу у викладанні іноземної мови та використання інноваційних технологій навчання. Останніми роками все частіше піднімається питання про вживання нових інформаційних технологій в школі. Це не лише нові технічні засоби, але і нові форми і методи викладання, новий підхід до процесу навчання.
Коментарі
Дописати коментар